Skoči na glavno vsebino
STPŠ Trbovlje, klikni za domov.

Ko znanje gradi sanje. 4 nagrajene inovacije: 2 zlati in 2 srebrni

28. 5. 2024

Inovacije Zasavja 2024

Šolsko leto 2023/2024 je posebno šolsko leto. Drži, da se vsako leto prijavljamo na razpis Inovacije Zasavja, a do sedaj še nismo prejeli dveh zlatih priznanj. Ena izmed zlatih pa se je uvrstila na nacionalni nivo – pri slednji je sodelovalo kar 8 zaposlenih naše šole. Lahko pa se tudi pohvalimo, da imamo na šoli najmlajša inovatorja Slovenije, ki sta prejele tovrstno priznanje in povrhu vsega je to priznanje še zlato.

V torek, 28. 5. 2024, je potekala slovesna razglasitev priznanj Inovacij Zasavja. Letos smo prijavili štiri inovacije in se z eno izmed njih nepričakovano uvrstili na nacionalni izbor Inovacij Slovenije v sklopu Dneva inovativnosti, ki bo v septembru 2024. V nadaljevanju predstavljamo nagrajene inovacije.

Zlata inovacija: Učilnica Metaverzum

Inovacijska ekipa projekta Učilnica Metaverzum.

Inovatorji: dr. Uroš Ocepek, Žiga Podplatnik, Matej Notersberg, Vasja Markič, Tanja Kolar, Simona Izgoršek, Katja Krevl in Vesna Kralj
Inovacija ‘Učilnica Metaverzum‘ preoblikuje učenje z digitalnim dvojčkom šole v videoigri, presegajoč omejitve tradicionalnega izobraževanja. Ta revolucionarna metoda uvaja dinamično, interaktivno okolje, ki spodbuja dijake k praktični uporabi znanja, razvoju kritičnega mišljenja in pridobivanju poklicnih kompetenc. Z igralnim pristopom in takojšnjimi povratnimi informacijami ‘Učilnica Metaverzum’ motivira dijake, izboljšuje zavzetost in omogoča globlje razumevanje učnih vsebin. Inovacija, ki združuje metaverzum in igre, odgovarja na mednarodne izobraževalne izzive in postavlja nove standarde v izobraževanju električnih instalacij, hkrati pa prispeva k trajnostnemu razvoju in pripravi mladih na zelene tehnologije.

Zlata inovacija: KemBitja

Inovacijska ekipa projekta KemBitja

Inovatorji: dr. Uroš Ocepek, Stana Kovač Hace in dijaka Nik Bregar, Aleksej Lazar v sodelovanju z učiteljico mag. Niko Cebin in dijakinjo Ana Šarc z Gimnazije Ledina
Tehnologija postaja osrednji del sodobne družbe, zato se mora tudi pouk prilagajati in temeljiti na sodobnih pristopih, ki učence in dijake spodbujajo k aktivnemu sodelovanju in razmišljanju. S takšnim načinom poučevanja je razumevanje pridobljenega znanja boljše, kar prispeva k trajnejšemu in poglobljenemu učenju. Na naši šoli smo s pomočjo umetne inteligence izdelali interaktivno didaktično gradivo v obliki družabne igre z naslovom “KemBitja – Kemijska bitja”. Ta igra je namenjena usvajanju nove učne snovi, ponavljanju in utrjevanju znanja na zabaven in učinkovit način. Verjamemo, da bodo naši učenci in dijaki z veseljem sprejeli ta inovativni pristop, ki bo njihovo učenje naredil še bolj zanimivo in uspešno.


Srebrna inovacija: EkoŽeton

Inovacijska ekipa projekta EkoŽeton

Inovatorji: Marija Sakelšek, Stana Kovač Hace in Marjan Pograjc učitelji ter dijaki: Andrej Mejač, Miha Strnišnik, Tadej Berčan, Domen Bračič, Maj Klančar, Klemen Forte, Blaž Železnik, Miha Orožen.
Zaradi velikega poudarka na ekologiji, učinkoviti rabi energije, trajnosti se je na Srednji tehniški in poklicni šoli Trbovlje porodila ideja o izdelavi EKO žetona, narejenega iz odpadnih zamaškov, kot postopek recikliranja. Služi kot žeton za trgovinske vozičke, obenem pa je promocijsko darilo, z vgraviranim logotipom šole. Proces je kemijsko dodelan, s spoznavanjem lastnosti polimerov pri pouku in ekonomsko kot primer kalkulacije izdelka.

Srebrna inovacija: Nauči se Arduino

Inovacijska ekipa projekta Nauči se Arduino (Žiga Podplatnik in Klemen Pograjc)

Inovatorja Žiga Podplatnik in dijak Klemen Pograjc.
Nauči se Arduino” je inovativni interaktivni pripomoček, ki olajša učenje in nadzor pri delu z mikrokrmilniki Arduino. Naslavlja ključni izziv v izobraževanju, ki je povezan z učenjem programiranja in uporabo mikrokrmilnikov v šolskem okolju, spodbuja inovativno miselnost in postavlja temelje za odgovornejšo uporabo tehnologije. Združuje fizične komponente in spletno aplikacijo, ki omogoča avtomatizirano preverjanje prisotnosti, oddajo in ocenjevanje nalog. S tem omogoča poenostavitev učnega procesa.

Dostopnost